XIII Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS)

Wielowymiarowość edukacji


30 maja 2019 r.
Wydział Nauk Pedagogicznych UMK
ul. Lwowska 1, Toruń

PROGRAM KONFERENCJI

9:30 - 10:00 Rejestracja uczestników

10:00 - 12:15 Sesja plenarna

Aula Darwina sala 173a, ul. Lwowska 1

Uroczyste otwarcie konferencji
dr hab. Piotr Petrykowski, prof. UMK, Dziekan Wydziału Nauk Pedagogicznych UMK

Już nie wiem jak mam z tobą rozmawiać, czyli o komunikacji z dziećmi... i całym światem
Bogusława Nowakowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych

Budowanie poczucia własnej wartości u dzieci
Katarzyna Opalińska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych

Zooterapia - nauka radzenia sobie z emocjami
Dominika Kwiatkowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych

Terapia behawioralna i jej wykorzystanie w edukacji
Anna Bujakowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych

Edukacja poprzez zmysły na przykładzie Metody Porannego Kręgu
Małgorzata Piekarska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych

Asystentura rodzin - edukacja, czy trening w zakresie obowiązujących norm współżycia społecznego?
Joanna Romianowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych

Edukacja całożyciowa osób niepełnosprawnych poprzez teatr
Ewelina Romianowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych

12:15 - 13:15 Przerwa kawowa

II piętro, ul. Lwowska 1

12:15 - 12:45 Sesja posterowa

II piętro, ul. Lwowska 1

Patrycja Kąkolewska, Klaudia Zielińska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Wydział Nauk Pedagogicznych Uwikłani w sieci

Magdalena Raszkowska, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Wydział Nauk o Zdrowiu Edukacja kobiet w zakresie przygotowania do macierzyństwa

Małgorzata Piekarska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych Uczymy się, choć nie mówimy - wybrane metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej

Anna Tarnowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych Kompetencje nauczycieli w kontekście kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Ewelina Piłka, Wojskowa Akademia Techniczna, Wydział Mechatroniki i Lotnictwa Podnoszenie świadomości społeczeństwa na temat bezzałogowych statków powietrznych

Martyna Lewandowska, Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych Biblioterapia w resocjalizacji

Paulina Kawnik, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Prawa i Administracji Hipoterapia

Natalia Wójcik, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych Jak rozwijać kompetencje bez względu na wiek?

Klaudia Spłocharska, Oliwia Talkowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych Metoda projektu w edukacji

Monika Mazurkiewicz, Aleksandra Berent, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych Kreatywność nauczyciela jako podstawa do rozwoju potencjału twórczego u dziecka

Anna Wierniewska, Aleksandra Trzciałkowska, Julia Traczykowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych Wpływ muzyki na rozwój społeczny i duchowy człowieka starszego

Magdalena Ciechomska, Dominika Charzewska, Karolina Woźniak, WNP UMK Bezrobocie w aspekcie funkcjonowania rodziny

12:45 - 14:45 Sesja referatowa

Sesja referatowa nr 1

Sala Rady Wydziału sala 394, ul. Lwowska 1
Moderator: dr Elżbieta Wieczór, dr Anna Kławsiuć-Zduńczyk

Arleta Witek, Uniwersytet Gdański, Wydział Nauk Społecznych W stronę alternatywnych modeli kształcenia, czyli jaka może być edukacja

Hanna Zwara-Kerlin, Akademia Pomorska w Słupsku, Wydział Filologiczno-Historyczny "Pójść drogą tylko kawałek to nie to samo, co wybrać złą drogę" - literacki wzorzec nauczania na podstawie powieści Josteina Gaardera Świat Zofii

Iryna Ahapava, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Wydział Nauk Humanistycznych Rozwijanie kompetencji lingwistycznych nauczycieli przedszkola w świetle badań własnych

Maja Zielińska, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Wydział Nauk Pedagogicznych Terapia ręki jako innowacyjna metoda wsparcia dziecka z obniżoną sprawnością grafomotoryczną

Radosław Kowalski, Kujawsko-Pomorski Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. J. Korczaka w Toruniu Nowoczesne środki dydaktyczne jako fundament budowania marki nauczyciela i ich wpływ na efektywność nauczania

Claudia Chovgrani, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie Funkcjonowanie dziecka innej narodowości w grupie przedszkolnej

Weronika Zmudzińska, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Historyczny Lekcja żywej historii – rekonstrukcje historyczne

Magdalena Kubiak-Skrzyńska, Prywatne Przedszkole Krasnal w Toruniu System Carla Orffa na przykładzie pracy z dziećmi w Prywatnym Przedszkolu Krasnal

Andrei Ahapau, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Wydział Teologiczny Samokształcenie nauczycieli przedszkola i jego oddziaływanie na życie zawodowe

Sesja referatowa nr 2

sala 397, ul. Lwowska 1
Moderator: mgr Ewelina Romianowska

Paulina Kawnik, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Prawa i Administracji Tutoring, mentoring i coaching – innowacyjne metody rozwijania kreatywności i samodzielnego myślenia

Ewelina Szczechowiak, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych Edukacja ekonomiczna a kształtowanie postaw przedsiębiorczych studentów

Natalia Wójcik, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych Wykorzystanie metody projektów na przykładzie wolontariatu studenckiego "Projektor"

Aneta Michalska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych Solomatka, czyli pedagogiczne aspekty samotnego macierzyństwa

Dominika Wyczółkowska , Martyna Dymus, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Wydział Nauk Pedagogicznych Z każdej dobrej drogi można zbłądzić, z każdej złej drogi można zawrócić, czyli szanse edukacyjne skazanych przebywających w zakładach karnych

dr Adriana Kloskowska, Wyższa Szkoła Demokracji im. ks Jerzego Popiełuszki, Grudziądz Wykorzystanie narzędzi krytycznego myślenia w pracy z osobami z autyzmem

13:15 - 14:45 Sesja Warsztatowa

1. Paulina Marciniak, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych Podróż do świata eksperymentów
- czyli jak zaciekawić dzieci otaczającą przyrodą i zjawiskami w niej występującymi
sala 396, ul. Lwowska 1

2. Klaudia Zielińska, Patrycja Kąkolewska, Justyna Wiśniewska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych Sensoplastyka - codzienne produkty o niecodziennym zastosowaniu
sala 306, ul. Lwowska 1

3. Monika Mazurkiewicz, Aleksandra Berent, Klaudia Spłocharska, Oliwia Talkowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych Kreatywny nauczyciel - bank pomysłów na atrakcyjne lekcje
sala 388, ul. Lwowska 1

4. Ilona Cichocka, Magdalena Kolasińska, Klaudia Kosecka, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych Poznaj swój temperament dzięki metodzie prof. Georga Nelsona
sala 20, ul. Gagarina 13a

5. Jagoda Chylińska, Kamila Lewandowska, Małgorzata Kulczak, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych Eco nauczyciel - warsztat tworzenia pomocy dydaktycznych
sala 22, ul. Gagarina 13a

6. Angelika Rzeczkowska, Ewelina Markowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Pedagogicznych W jaki sposób zaprezentować siebie, aby pracodawca zapomniał o innych kandydatach?
sala 17, ul. Gagarina 13a

15:00 - 15:30 Oficjalne zakończenie konferencji

Sala Rady Wydziału sala 394, ul. Lwowska 1

Udział w sesji warsztatowej, referatowej oraz posterowej wymaga rejestracji

Program do pobrania

Wykonanie:
Mateusz Berent